”Хто я такий?..” Тренінг самоусвідомлення для старшокласників. - Розробки <!--if()-->- <!--endif--> - Каталог статей - Рибинська ЗОШ
Четвер, 08.12.2016, 21:15
Вітаю Вас Гість | RSS
Головна | Реєстрація | Вхід
.
Меню сайту
Свіжі новини
[02.02.2015]
СІТКА ДЛЯ АТО (0)
[30.01.2015]
Крути – смолоскип у майбутнє (0)
[29.01.2015]
Сьогодні – 97-ма річниця подвигу Героїв Крут (0)
[29.01.2015]
Герої Крут вчать нас жертовності та патріотизму – Президент (0)
[27.01.2015]
Випускники, які не пройдуть ДПА, не отримають атестати (0)
[27.01.2015]
Звернення Президента у зв’язку з Міжнародним днем пам’яті жертв Голокосту (0)
[27.01.2015]
Звернення Президента у зв’язку з Міжнародним днем пам’яті жертв Голокосту (0)
[26.01.2015]
У МОН розробили навчальну програму "Захист Вітчизни" (0)
[25.01.2015]
Оберіг для солдата (0)
[25.01.2015]
25 січня в Україні оголошено Днем жалоби (0)

Усі новини.

Наша кнопка


Якщо наш сайт був вам корисний, ви можете розмістити наш банер на своєму сайті.

Рибинська ЗОШ І-ІІІст.




Наші друзі


Холминський Будинок творчості

Корюківка Альянс3000

Крок за кроком.

Нові фото
Наше опитування
Хто Ви? Відвідувач нашого сайту.
Усього відповідей: 1453
Головна » Для вчителів » Розробки

”Хто я такий?..” Тренінг самоусвідомлення для старшокласників.

Мета: опанувати навички прак­тичного самопізнання, сформува­ти та розвинути настанови на са­мопізнання та самоусвідомлення.

Роздатковий матеріал: аркуші формату А4.

Тренінг самоусвідомлення розрахований на одне заняття, для учнів 9-11 -х класів.

 

Пам'ятка вчителя

Сукупність психічних про­цесів, за допомогою яких індивід усвідомлює себе як суб'єкта діяль­ності, називається самосвідомі­стю, а уявлення індивіда про са­мого себе складаються в «Я-образ». Та це уявлення далеко не завжди адекватне. Мотивація лю­дини щодо своєї поведінки дале­ко не завжди відображає її спону­кання та дії. Самопізнання не дане безпосередньо в переживан­нях, а є наслідком пізнання, для якого потрібне усвідомлення ре­альної зумовленості своїх пережи­дань.

Самосвідомість не споконвіч­на даність, властива людині, а продукт розвитку. Із набуттям життєвого досвіду перед людиною не тільки розкриваються нові сторони буття й відбувається переосмислення цінностей. Цей процес переосмислення, що про­ходить крізь усе життя людини, утворить найзагадковішу і найголовнішу суть її внутрішньої істо­ти, що визначає мотиви діяльності та внутрішній зміст тих завдань, які вона вирішує в житті.

Розвиток самосвідомості в підлітковому    й    ранньому юнацькому віці настільки яск­равий і наочний, що його харак­теристика й оцінювання зна­чення для формування особис­тості в ці періоди практично єдині в дослідників різних шкіл і напрямів.

Зростання самосвідомості та інтересу до власного. «Я» в підлітків грунтується на процесах статевого та фізичного розвитку, що водночас є соціальними символами, ознаками подорослішання і змужніння, на які звертають увагу і за якими пильно стежать інші, дорослі й однолітки. Будь-яка зміна життєвого становища людини в суспільному, трудово­му, особистому житті не тільки змінює діяльність людини, а й ставлення до себе як до діяча, як до суб'єкта цього становища. Тож самоусвідомлення - це роздуми про себе.

Теорія самоусвідомлення складається з того, що, коли люди зосереджують свою увагу на собі, то вони оцінюють та по­рівнюють свою поведінку зі свої­ми внутрішніми стандартами та цінностями.

Теорія само сприйняття показує нам, що, коли наші настано­ви та почуття не визначені та дво­сторонні, ми дізнаємося про свій стан, спостерігаючи за своєю по­ведінкою та ситуацією, у якій він виявляється.

Ефект переоцінювання відбу­вається за обставин, за яких лю­дям здається, що їхня, поведінка зумовлена зовнішніми чинника­ми, при цьому недооцінюючи рівень зумовленості своєї по­ведінки внутрішніми мотивами.

«Я-концепція» - зміст «Я», тобто наші знання про те, хто ми такі.

 

 

Вправа І. «Самопрезентація»

Призначення: формування на­станов на виявлення позитивних особистих якостей.

Усім пропонується презенту­вати свою особистість із наголо­сом на тих якостях, що властиві тільки конкретній людині.

Вправа 2. «Чарівна рука»

Призначення: формування адекватної реакції під час оці­нювання особистості іншими людьми.

Кожен учасник тренінгу на аркуші паперу пише своє ім'я, потім обводить долоню олівцем або ручкою. На кожному пальці пропонується написати свої якості. Далі «долоні» передаються колом, інші учасники поміж пальців пишуть свою думку. На­прикінці вправи все зачитується та обговорюється, хто що нового дізнався про себе.

Вправа 3. «Сходи»

Призначення: формування адекватної самооцінки.

Учасникам пропонується на­малювати на аркуші 10 сходинок, потім на будь-якій намалювати умовну людину. Сходинка, на якій розташована «людина», — рівень самооцінки.

Роз'яснення: від 1 до 5 сходинки — самооцінка занижена; від 5 до 8 — оптимальна; від 8 до 10 — завищена.

Вправа 4. «Динозаврик»

Призначення: глибше усвідомлення особистісного існування на основі елементів пси­хоаналізу.

  Учасникам дається інструкція, що їхні руки - динозаврики, і пропонується трохи погратися (близько хвилини), потім треба визначити, де в динозавриків голови.

Роз'яснення: великий палець - людина-оптиміст, упевнена; указівний палець - людині при­таманні лідерські якості, людина-керівник; середній палець свідчить про схильність людини до глибинного аналізу та логіки; без­іменний палець (як правило, його ніхто не показує) свідчить про велику психічну травму людини; мізинець показують люди, у яких є комунікативні проблеми; інші частини руки свідчать, що люди­на творча.

Вправа 5.«Шаблон»

Призначення: уміння аналізувати свої підсвідомі прагнення та мотивації; розвиток творчих здібностей.

Учасникам показують шаблон (див. нижче рисунок), на якому за 5 хв слід (бажано) намалювати не менше 40 фігур та предметів. Підраховуючи фігури й предмети (якщо є хоча б 16 та 2/3 мають одну специфіку), визначають зорієнтованість у прагненнях людини: людина — людина, людина — тварина, людина — техніка.

Вправа 6. «М'яка посадка»

Призначення: усвідомлення ставлення до життя та думок щодо того, що від нього можна чекати.

Учасникам зачитують інструкцію:«Ви повільно приземлюєтеся з парашутом. До землі ще далеко, але ви її бачите, як на долоні. Що ви бачите: а) галявину із травами та квітами? б) ландшафт зі скель? в) жадібних хижаків? г) повільну річку?».

Роз'яснення: а) людина-оптиміст; б) завищений рівень песимізму поруч із заниженою самооцінкою; в) людина, готова до життєвих негараздів, які їй подо­баються; г) людина сприймає на­вколишній світ таким, яким він є, та вирішує свої проблеми поступово.

Вправа 7. «Психогеометричний тест»

Призначення: можливість визначити домінуючі риси ха­рактеру та особливості поведінки.

Учасникам пропонується намалювати пять фігур у тому порядку, який їм подобається: квадрат, прямокутник, трикутник, коло, зигзаг.

Роз’яснення: квадрат – людина виконавець, акуратна  та педантична; прямокутник – людина наразі має велику психологічну травму; трикутник – людина лідер, керівник; коло – людина має добре розвинені комунікативні якості; зигзаг – людина творча.

Вправа 8.«Мої бажання»

Призначення: вироблення навичок структурування власних бажань.

Учасникам пропонується (бажано) написати за 10 хв. не менше 70 бажань, які не зачитуються, потім завдяки градації (1 рік, 3 роки, 10 років) визначаються, пріоритетні та другорядні.

Вправа 9. «Асоціації»

Призначення: формування навичок самоаналізу, саморозуміння, самокритики.

Учасникам пропонується засоціювати себе зусібіч, провести паралелі із: твариною, предметом побуту. Потім триває обговорення й акцентування уваги на якостях вищеназваних асоціацій.

Вправа 10. «Мозковий «Якості людини»

Призначення: виявлення уявлення про якості власного ідеалу та про реальні якості.

Учасникам зачитуються 20 якостей людини, потім пропонується проаналізувати та проградуювати за 20-бальною шкалою (пріоритетні-другорядні) у варіантах: властивих конкретній людині та ідеальній. Далі кожен пояснює свою думку щодо свого вибору, триває колективне обговорення.

Якості: поступливість, сміливість, запальність, терпеливість, знервованість, пасивність, активність, холодність, ентузіазм, обережність, примхливість, повільність, енергійність, життєрадісність, невпевненість, розсудливість, упертість, легковажність, відповідальність, сором'язливість.

Вправа 11. «Валіза в дорогу»

 Призначення: удосконалення комунікативної культури, вироблення навичок планування майбутнього.

Учасникам пропонується поділитися своїми планами в подальшому майбутньому на основі отриманих даних під час заняття.

Групова рефлексія: по колу кожен висловлює свою думку; приводу заняття.

Категорія: Розробки | Додав: dvovukАвтор:
Переглядів: 6796 | Рейтинг: 3.5/2
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Наша адреса

15321 Чернігівська обл.
Корюківський район
с. Рибинськ
вул. Зелена, 35
тл. 2-52-71
Email: dvovuk2@i.ua

Зараз в Україні
Увага! Увага!...
Ви на сайті
Погода в Рибинську
 
.
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Пошук

Copyright MyCorp © 2016 | Конструктор сайтів - uCoz