Розробка виховної години "Ввічливість — доброта, повага й людяність" - Розробки <!--if()-->- <!--endif--> - Каталог статей - Рибинська ЗОШ
Четвер, 08.12.2016, 17:19
Вітаю Вас Гість | RSS
Головна | Реєстрація | Вхід
.
Меню сайту
Свіжі новини
[02.02.2015]
СІТКА ДЛЯ АТО (0)
[30.01.2015]
Крути – смолоскип у майбутнє (0)
[29.01.2015]
Сьогодні – 97-ма річниця подвигу Героїв Крут (0)
[29.01.2015]
Герої Крут вчать нас жертовності та патріотизму – Президент (0)
[27.01.2015]
Випускники, які не пройдуть ДПА, не отримають атестати (0)
[27.01.2015]
Звернення Президента у зв’язку з Міжнародним днем пам’яті жертв Голокосту (0)
[27.01.2015]
Звернення Президента у зв’язку з Міжнародним днем пам’яті жертв Голокосту (0)
[26.01.2015]
У МОН розробили навчальну програму "Захист Вітчизни" (0)
[25.01.2015]
Оберіг для солдата (0)
[25.01.2015]
25 січня в Україні оголошено Днем жалоби (0)

Усі новини.

Наша кнопка


Якщо наш сайт був вам корисний, ви можете розмістити наш банер на своєму сайті.

Рибинська ЗОШ І-ІІІст.




Наші друзі


Холминський Будинок творчості

Корюківка Альянс3000

Крок за кроком.

Нові фото
Наше опитування
Хто Ви? Відвідувач нашого сайту.
Усього відповідей: 1453
Головна » Для вчителів » Розробки

Розробка виховної години "Ввічливість — доброта, повага й людяність"

Тема: Ввічливість — доброта, повага й людяність.

Час — 45 хв.

Основна мета:

Учні зможуть:

Виявляти навички етичної поведінки.

Операційні цілі:

Учні зможуть:

-тлумачити значення ключових термінів: ввічливість, доброта, повага, людяність, толерантність;

-формулювати висновки, що стосуються важливості прийняття відмінностей для формування етичної поведінки;

-визначати співвідношення ключових термінів з духом толерантності;

-визначати рівень проявів толерантності у відповідному класі;

-розробляти тактику побудови етичної поведінки, заснованої на толерантності.

навчальні технології:

відкриття, керована дискусія, дидактична гра, колективна скульптура-пантоміма, рольова гра, аналіз ситуації, роздум, робота у великих групах, робота в малих групах, робота в парах, індивідуальна робота.

Обладнання: роздаткові картки, плакати.

Перебіг заняття

І. Мотивація:

1.         Звукове тло — лірична інструментальна музика.

2.         Викладач пропонує учням висловити своє розуміння вислову Сервантеса «Ніщо не коштує так дешево й не ціниться так дорого, як ввічливість».

ІІ. Актуалізація:

1.         Оголошення теми: «Ввічливість — доброта, повага й людяність».

2.         Оголошення цілей.

3.         Роз’яснення ключових термінів (робота в 5-ти групах з метою обговорення термінів, розробка спільного визначення й запис його на плакаті, порівняння цього визначення із визначенням тлумачного словника).

ІІІ. Основна частина:

1.         Гра «Витинанка». Умова: всі вказівки виконуються відразу, без додаткових пояснень. Учням пропонується дотримуватись однакових інструкцій, працюючи з однаковими аркушами паперу. «Розділити аркуш на 4 частини, зрізати правий верхній кут, скласти фігуру навпіл, закруглити ножицями гострий кут, скласти фігуру навпіл, відрізати прямий кут, розгорнути аркуш, розглянути отриману фігуру. З чим вона асоціюється? Чому отримані витинанки відрізняються, усі ж виконували однакові інструкції?».

2.         Коротко сформулюйте висновок з цієї вправи, розкрийте її сенс.

Зауваження для викладача: витинанки, отримані в результаті вправи, вийшли різними, бо всі ми різні. Кожне вимовлене слово по-різному сприймається і пробуджує в нас різноманітні емоції й реакції. Від того, що витинанки неоднакові, загальна картина лише виграє — вона стає різноманітнішою й видовищнішою. Так само різняться люди — зовнішністю (раса, шкіра, стать, вік, фігура тощо) і внутрішнім світом (характер, світогляд, віра, політичні погляди, культура, освіта тощо). Доброта, ввічливість, людяність, як і інші якості, більше чи менше притаманні кожній людині. Відмінності, що існують між людьми, є предметом особистісного збагачення кожного з нас. Якість суспільства залежить від того, як уживаються одне з одним люди, які його складають, від того, наскільки вони сприймають одне одного, навчаються одне в одного і підтримують одне одного заради спільної мети — безперервного покращення матеріального й морального комфорту кожного.

3.         Робота в малих групах. Учні об’єднуються в 4 групи, кожна з яких отримує завдання:

-Визначити позитивні сторони толерантності.

-Дати короткий опис толерантної людини.

-Представити ситуацію прояву нетерпимості, що відбулася в їхньому класі.

-Знайти кілька причин нетерпимості й описати наслідки її прояву.

Результати мають бути представлені нетрадиційним способом: інсценівкою, символічними малюнками, пантомімою, колективною скульптурою.

4. Робота в парах. Учням роздаються аркуші з переліком ознак нетерпимості (Додаток 1) і пропонується визначити, якою мірою кожен з показників притаманний їхньому класові, оцінюючи індикатори за такою шкалою: 1 бал (ні, ніколи), 2 бали (рідко), 3 бали (часто), 4 бали (так, постійно). Ведучий посередник підраховує суму балів і показує на імпровізованому термометрі «температуру» нетерпимості в колективі.

5. Педагог пропонує учням розробити шляхи подолання інтолерантності, щоб клас став толерантним і комфортабельним для всіх середовищем. Пропозиції записуються на плакаті таким чином, щоб з них склався Кодекс етичної поведінки для конкретного класу.

У колективі толерантність складається із здатності кожного бути толерантним. Далі пропонується вправа, заснована на відвертості (тест «Чи толерантні ви до оточуючих?»)1. Результати не оголошуються, мета вправи — у визначенні кожним учнем власної здатності бути толерантними. Важливо правильно оцінити ситуацію, зуміти передбачати наслідки деяких слів, висловів, учинків, побажати змінитися.

IV. Закріплення матеріалу:

-Перерахуйте якості, необхідні для спільного проживання.

-Зробіть висновки з приводу співвідношення «дух терпимості / етична поведінка».

Перевірка досягнення мети.

 

Розробка виховної години

 

Тема: Ефективне спілкування.

Ключові цілі:

Учні зможуть висловити власними словами співвідношення між етикетом, етичної поведінкою, культурою і рівнем освіти.

Операційні стилі:

Учні зможуть:

-пояснити зміст таких слів і висловів, як етикет, етична поведінка, культура, рівень виховання;

-аналізувати відмінність між цими поняттями;

-визначити роль толерантності для запровадження в життя таких понять, як етикет, етична поведінка, культура, рівень виховання;

-сформулювати висновки стосовно співвідношення: етична поведінка / межі толерантності;

-розмежувати поняття толерантність і терпіння.

навчальні технології: керована дискусія, робота в малих групах.

Перебіг заняття

І. Мотивація:

1. Учням пропонується прослухати «підбірку новин», розроблену Центром інформування та документування з прав дитини (Картка 1).

2. Учитель пропонує сформулювати загальний зміст усіх прочитаних новин. У керованій дискусії вчитель приводить учнів до розуміння того, що причиною всіх змальованих випадків є нетерпимість одних до етнічної, релігійної і т. ін. приналежності інших членів суспільства.

ІІ. Актуалізація:

1. Оголошується тема та цілі уроку.

2. Учням пропонується поділитися власним розумінням термінів терпимість, толерантність. Учитель узагальнює висловлювання учнів і формулює визначення поняття толерантність як терпиме, із розумінням ставлення до чогось (недозволеного) або когось (котрому не симпатизуєш); підкреслює, що толерантність передбачає не лише повагу людської гідності, визнання рівності у правах людей незалежно від раси, походження, етнічної приналежності, віри, віку, виду діяльності, політичних поглядів, але й відмову від силового чи іншого насильницького впливу, розвиток у собі якості ненав’язування іншим своєї точки зору. Учитель має наполягати на важливості толерантності як часто єдиної можливості запобігти конфліктній ситуації, пояснює змістову відмінність слова терпіння, що має значення «здатність людини витримувати фізичний чи моральний біль у результаті словесної чи фізичної агресії з боку іншої людини» від слова толерантність.

3. Робота в малих групах. Формуються робочі групи з використанням будь-якої технології об’єднання.

-Учням пропонується познайомитись із текстом (Картка 2), відзначаючи співвідношення толерантність / етична поведінка.

-Протягом 5-ти хвилин групи мають визначити причини інтолерантності та її тип, відзначаючи учасників проблемних ситуацій, описаних у Картці 2.

ІІІ. Закріплення матеріалу:

Кожна з груп учнів виконує те саме завдання — ознайомлення з цитатою із священних книг кількох найпоширеніших релігій (Картка 3) і коротка передача їхньої суті. Висновки груп узагальнюються формулюванням золотого правила («Не чини з іншими так, як не хотів би, щоб чинили з тобою»), яке складає спільну етичну підвалину всіх релігійних канонів, моральних норм, правил, національних і міжнародних законів (Загальна декларація прав людини, Європейська конвенція з прав людини, конвенція з прав дитини тощо).

Перевірка досягнення мети.

 

Картка 1

Реальні випадки, що відбувалися в деяких школах світу

Через постійні наклепи з боку учнів учитель змушений був відмовитись від викладацької діяльності.

Учитель принижував учнів з низькою успішністю.

Учитель заклеїв скотчем рота восьмирічному учневі за використання ненормативної лексики.

Учень був покараний тим, що його змусили 20 сторінок писати: «Я не повинен сміятись у школі».

Директор школи заборонив присутність на заняттях учнів неформальної зовнішності (одягнутих у спортивні костюми, з оголеними частинами тіла, екстравагантними зачісками тощо). Одного разу він відрізав перев’язаний стрічкою «хвостик» учневі, котрий не хотів змінити свою зачіску.

Одного із грудневих днів учня було покарано за те, що користувався вчительським туалетом. Туалети учнів знаходилися надворі й не опалювались.

 

Картка 2

Учні початкової школи заходять до класу після перерви. Учитель запитує Алісу: «Що ти робила на перерві?». Аліса відповідає: «Гралася на подвір’ї». Учитель: «Гаразд. Підійди до дошки, і, якщо правильно напишеш слово «подвір’я», отримаєш додатковий бал». Аліса підходить до дошки й отримує додатковий бал.

Потім учитель запитує те ж саме в Давида, котрий відповідає: «На перерві я грав з Алісою». Учитель: «Дуже добре. Якщо правильно напишеш слово «перерва», теж отримаєш додатковий бал». Давид успішно виконує завдання.

Після цього вчитель просить Ахмеда розповісти, що він робив. Ахмед: «Я хотів погратися з Давидом та Алісою, але вони кидали в мене каміння». Учитель запитує: «Каміння? Це необґрунтована расова дискримінація. Якщо безпомилково напишеш «необґрунтована расова дискримінація», отримаєш додатковий бал».

 

Картка 3

Етика людських стосунків у різних релігіях

Буддизм

Кожен має п’ять можливостей відповідати потребам своїх друзів і знайомих: щедрість, ввічливість, товариськість, ставлення до них, як до себе, і цілісність (лишатися вірним своїм словам в усіх справах).

Конфуціанство

Не чини з іншими так, як не хотів би, щоб чинили з тобою.

Християнство

Поводь себе з людьми так, як хотів би, щоб вони поводили себе з тобою.

Індуїзм

Не роби іншим того, що завдало б болю тобі, якщо б з тобою так учинили.

Іслам

Не вірує той, хто не бажає братові (ближньому) своєму того, чого бажає собі.

Даосизм

Радій успіхові сусіда свого, як своєму успіхові і невдачу його своєю невдачею вважай.

Категорія: Розробки | Додав: dvovukАвтор:
Переглядів: 9921 | Коментарі: 2 | Рейтинг: 3.6/7
Всього коментарів: 2
2  
Дякую за гарну розробку. Моїм 5-класникам має сподобатись, спасибі!!!

1  
Прочитав -дуже цікавого і корисного знайшов для себе.Вдячний за хороший зміст.Буду використовувати у своїй роботі.спасибі.

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Наша адреса

15321 Чернігівська обл.
Корюківський район
с. Рибинськ
вул. Зелена, 35
тл. 2-52-71
Email: dvovuk2@i.ua

Зараз в Україні
Увага! Увага!...
Ви на сайті
Погода в Рибинську
 
.
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Пошук

Copyright MyCorp © 2016 | Конструктор сайтів - uCoz