Урок-виховна година „Пташиний грип: заходи безпеки” - Розробки <!--if()-->- <!--endif--> - Каталог статей - Рибинська ЗОШ
Неділя, 04.12.2016, 23:18
Вітаю Вас Гість | RSS
Головна | Реєстрація | Вхід
.
Меню сайту
Свіжі новини
[02.02.2015]
СІТКА ДЛЯ АТО (0)
[30.01.2015]
Крути – смолоскип у майбутнє (0)
[29.01.2015]
Сьогодні – 97-ма річниця подвигу Героїв Крут (0)
[29.01.2015]
Герої Крут вчать нас жертовності та патріотизму – Президент (0)
[27.01.2015]
Випускники, які не пройдуть ДПА, не отримають атестати (0)
[27.01.2015]
Звернення Президента у зв’язку з Міжнародним днем пам’яті жертв Голокосту (0)
[27.01.2015]
Звернення Президента у зв’язку з Міжнародним днем пам’яті жертв Голокосту (0)
[26.01.2015]
У МОН розробили навчальну програму "Захист Вітчизни" (0)
[25.01.2015]
Оберіг для солдата (0)
[25.01.2015]
25 січня в Україні оголошено Днем жалоби (0)

Усі новини.

Наша кнопка


Якщо наш сайт був вам корисний, ви можете розмістити наш банер на своєму сайті.

Рибинська ЗОШ І-ІІІст.




Наші друзі


Холминський Будинок творчості

Корюківка Альянс3000

Крок за кроком.

Нові фото
Наше опитування
Хто Ви? Відвідувач нашого сайту.
Усього відповідей: 1453
Головна » Для вчителів » Розробки

Урок-виховна година „Пташиний грип: заходи безпеки”

Урок-виховна година „Пташиний грип: заходи безпеки”

(для учнів 8-11 класів)

 

Мета: Сприяти формуванню особистісної та соціальної компетентності дітей для зниження ризику зараження пташиним грипом та запобігання пандемії.

Задачі заняття: З’ясувати обсяг та достовірність знань дітей про пташиний грип і заходи безпеки та надати достовірну інформацію. Підвищити рівень усвідомлення наслідків нехтування запобіжними заходами (гігієнічні навички, правила поведінки під час карантину).Закріпити уявлення про поведінку, безпечну щодо зараження пташиним грипом. Продовжити формування гігієнічно доцільних поведінкових навичок.

 

Актуалізація знань

 

Останнім часом ви досить багато чули про пташиний грип.

- Що це таке, на вашу думку? (вислуховується декілька відповідей учнів, ключові слова записуються на дошці чи аркуші паперу).

Інформація: Грип – гостра респіраторна інфекція, при якій вірус вражає клітини слизової оболонки дихальних шляхів – від носа до бронхів. Запальний процес супроводжується нежиттю (риніт), запаленням придаткових пазух носа (синусит), гортані (ларингіт), кашлем (бронхіт), порушенням дихання (круп). Але ці прояви – півбіди. Головна небезпека полягає в тому, що вірус грипу циркулює в крові і отруює організм, порушуючи ряд життєво важливих функцій. Це проявляється високою температурою, головними і м’язовими болями, блюванням; можливі галюцинації. В найважчих випадках грип викликає токсикоз із враженням дрібних судин з множинними крововиливами в різні органи, пневмонією, враженням серцевого м’яза. Під час захворювання різко порушуються механізми захисту організму від мікробів, що постійно знаходяться у верхніх дихальних шляхах. Уражені клітини трахеї і бронхів відмирають, відкриваючи шлях інфекції до більш глибоких тканин, ускладнюючи цим очищення бронхів. Одночасно вірус пригнічує функції імунної системи. І хоча «період беззахисності» триває всього декілька годин, цього буває достатньо для того, щоб бактерії, які знаходяться в дихальних шляхах (пневмокок, гемофільна паличка, стафілококи) викликали вторинну бактеріальну пневмонію.

Перший збудник грипу був відкритий в 1933 році і був згодом названий вірусом А. В 1940 році вчені відкрили ще один вірус грипу – В. Пізніше з’ясували, що грип групи А є причиною великих епідемій як серед людей, так і серед тварин, а грип В – спричинює менші поширені спалахи хвороби у людей. В 1949 році був відкритий третій вірус – C, що викликає локальні прояви неважкого грипу. Після всесвітньої епідемії «азіатського грипу А» в 1957 році були виявлені ще дві різновидності, ті, що отримали позначення – А1 і А2.

Вірусологічні методи дослідження довели, що і віруси А, і віруси В неоднорідні, і щорічно по всьому світу виявляються різні їх модифікації. Це пов’язано із здатністю вірусів грипу видозмінюватися, так що імунітет, отриманий людиною після зараження одним різновидом вірусу, може виявитися безсилим проти наступної його модифікації. Віруси грипу, як і багато інших, здатні до мутацій, тобто до зміни в своєму генетичному апараті.

Перенесений грип залишає дуже стійкий імунітет, так що повторного захворювання при зараженні тим же самим вірусом навіть через багато років не відбувається. Проте, оскільки існує багато різновидів вірусу грипу, ми хворіємо ним знов і знов. Постійні видозміни вірусів призводять до того, що вироблені нашим організмом антитіла не в змозі повністю захистити нас від захворювання, хоча багато хто хворіє настільки легко, що не припиняє звичайної діяльності, тим самим поширюючи інфекцію. Для маленьких дітей, що ще не зустрічалися з грипом і не мають від нього ніяких антитіл, будь-який вірус грипу – новий, так що вони хворіють особливо важко. Це ж відноситься і до літніх людей – з віком імунітет до грипу слабшає.

Збільшення кількості осіб, особливо сприйнятливих до вірусів – перш за все дітей і людей похилого віку, провокує спалахи або епідемії грипу, які виникають кожні 2 роки (для вірусів А) і кожні 3-5 років (для вірусів В), зазвичай в кінці зими - на початку весни.

Пандемія – поголовне захворювання мало не всього людства – розповсюджується лише тоді, коли з’являється штам вірусу з різко відмінними властивостями. Сучасні методи лікування дозволяють уникнути серйозних наслідків масових захворювань грипом. Але чекати припинення грипозних епідемій в зимовий період не доводиться.

 

Вправа 1

Вчитель: Об’єднайтесь в групи по 4 особи (або 4 групи на клас). Уявіть собі, що вам необхідно взяти інтерв’ю у людей, які знають багато про пташиний грип. Які питання ви їм задасте, щоб дізнатись якомога більше інформації. Складіть список питань (мінімум 5, максимум 10 питань, залежно від кількості людей в групах). На виконання завдання дається 10 хвилин.

А тепер, кожна з груп має обмінятися аркушами з питаннями між собою  (якщо було створено 4 групи, то перша група міняється з другою, друга – з третьою, третя – з четвертою, відповідно четверта група обмінюється аркушами з питаннями з першою). Дайте відповіді на поставлені запитання. З отриманих відповідей складіть невеличку презентацію (або напишіть буклети), які висвітлюють проблематику теми пташиного грипу. Після виконання завдання, кожна група має презентувати спільну роботу.

 

Вправа 2

Вчитель: На аркуші паперу запишіть два твердження стосовно теми пташиного грипу. Причому, одне з них має бути правдивим, а інше – ні (хибне). Складіть папірець та віддайте його мені. Далі я зачитаю ваші твердження і ви всі маєте відповісти (вгадати, вказати) яке з них вірне, а яке не відповідає дійсності (або: вчитель для кожного учня окремо зачитує твердження і таким чином кожен з учнів прийме участь в обговоренні теми, або учні міняються листочками зі своїми товаришами, які вгадують (визначають) правдиві та хибні твердження ).

 

Вправа 3

Вправа проходить в два етапи. Перший – проведення гри-розминки „Атоми-молекули”. За допомогою цієї гри вчитель зможе розподілити клас на  групи.

Вчитель: А зараз я запропоную вам гру під назвою „Атоми-молекули”. Всі виходьте на вільний простір. Закрийте очі. Уявіть, що ви атоми. Тепер вашим завданням буде об’єднатись в молекули, які складаються з атомів (попередньо, вчитель має для себе визначити кількість груп, та порахувавши кількість учнів в класі  визначити скільки осіб має бути в кожній з груп ). Кожна молекула має містити (як приклад) 4 атоми. Отже починаємо броунівський рух. (Примітка: Якщо залишились „зайві” атоми, то варто приєднати їх до більш слабших груп. Далі клас працює в створених групах.)

Другий етап – безпосереднє проведення самої вправи.

Інструментарій: папір , олівці, великі листи паперу, різнокольорова крейда, фломастери – по кількості груп.

Вчитель: Тепер ви поділені на групи. Кожна група працює як одна команда. А зараз кожна з команд пише чи малює плакат, складає п’єсу чи пантоміму, що приверне увагу до заданої теми. Темою буде висвітлення основних правил запобігання захворювання пташиним грипом (попередньо ці положення записані на дошці або вивішені на плакаті).

- Часто мити руки з милом (після вулиці, контакту з дикими та свійськими птахами та їхніми пташенятами, перед вживанням їжі).

- Не гратись з птахами та їхніми пташенятами, особливо під час карантину (не брати їх на руки, не приносити птахів додому).

- Прикривати ніс та рот хустинкою, коли кашляєте та чхаєте.

- Не чіпати хворих або мертвих птахів руками (не переносити їх з одного місця на інше, не намагатись їх вилікувати самому).

- Якщо почуваєте себе погано, зверніться до батьків та лікарів.

- Після приготування сирого м’яса птиці достатньо помити руки і кухонне начиння водою з милом, чи миючим засобом, яких зараз велике різноманіття.

На виконання цього завдання відводиться 20-25 хвилин.

Необхідно слідкувати за часом, щоб команди вчасно виконали своє  завдання.

Вчитель: А зараз кожна команда презентує свою роботу.

 

Інформаційне повідомлення

 

Як розпізнати захворювання пташиним грипом

Ви побачили що ваш товариш, або близька вам людина погано себе почувають. Зокрема, ви спостерігаєте:

1.                      Закисли очі (кон’юнктивіт);

2.                      Дуже важко дихає (важке дихання);

3.                      Часто кашляє;

4.                      Має задуху;

5.                      Скаржиться на болі в горлі;

6.                      Надто часто відвідує туалет (водяниста діарея);

7.                      Скаржиться на нудоту;

8.                      Має пропасницю (озноб);

9.                      Підвищена температура тіла (до38-40˚С);

10. Якщо це маленька дитина, то можливі порушення свідомості та судоми.

Якщо ви помітили хоча б декілька з цих симптомів захворювання обов’язково зверніться до класного керівника та медсестри, якщо ви в школі. Якщо ж ви спостерігаєте такі симптоми серед своїх рідних та близьких, то обов’язково повідомте про це батьків (старших) чи лікаря.

 

Вправа4. Як вберегти себе від хвороби

На невеличкому аркуші паперу кожен (у великому класі можна об’єднати учнів у пари) намалює символ-знак на кшталт дорожнього, який нагадуватиме однокласникам про необхідні правила безпеки щодо запобігання пташиному грипу. Можете обговорювати тему із сусідами, щоб уникнути повторів.

Презентація (наклеюємо аркушики на дошку чи великий аркуш). Залежно від часу, що залишився, можна запропонувати пояснити, що буде, якщо робити навпаки.

 

 

Підсумок заняття

Нерідко ви могли спостерігати за тим, як ваш товариш, або близька вам людина не виконує основних правил та норм гігієни: після вулиці не миє руки, готує собі страви не миючи овочі та фрукти, вживає в їжу ті продукти, термін придатності яких вже давно вийшов, та інше.

Ігноруючи правила гігієни, така людина серйозно наражає себе та своїх близьких на небезпеку. Адже достовірно не відомо, яким шляхом людина може заразитись пташиним грипом, і який вчинок виявиться для людини фатальним. Адже, готуючи та вживаючи м’ясо, яке не пройшло достатньої термічної обробки, ми не можемо з впевненістю сказати, що воно не заражене вірусом пташиного грипу. А турбуючись про свійських птахів та доглядаючи їх, можемо і не знати, що вони є носіями вірусу.

 

Пам’ятка учневі

Щоб зменшити ризик зараження та запобігти захворюванню пташиним грипом, потрібно обов’язково дотримуватись самим та допомагати дотримуватись дорослим правил особистої гігієни та засвоїти деякі нові правила:

1.     Підтримувати чистоту: мити руки з милом перед тим, як брати продукти та готувати їжу; мити руки після того, як брали до рук сире м’ясо чи яйця, контактували з птахами чи тваринами, відвідували туалетну кімнату, повернулись з вулиці; мити та дезинфікувати всі кухонні поверхні та кухонне начиння, які використовуються для приготування їжі.

2.     Відділяти сиру їжу від тієї, що приготували: відділяйте сире м’ясо, птицю і рибу від інших продуктів; для обробки сирих продуктів використовувати окреме кухонне начиння; зберігати продукти в закритому посуді для попередження контакту між сирими та готовими продуктами; обов’язково мити шкарлупу яєць мильним розчином.

3.     Добре прожарювати та проварювати продукти: особливо м’ясо, птицю, рибу та яйця; доводьте всі страви, які ви готуєте до кипіння, щоб бути впевненим, що вони досягли 70˚С; при готуванні м’яса та птиці, їх соки повинні бути прозорими, а не рожевими; старанно підігрівати їжу, яку ви приготували.

4.     Зберігати продукти при безпечній температурі: не лишати страви при кімнатній температурі більш ніж на 2 години; зберігати всю зготовлену їжу та продукти, які швидко псуються при температурі нижче 5˚С; підтримувати готові страви гарячими (вище 60˚С) аж до подачі на стіл; не зберігати їжу довго, навіть в холодильнику; не розморожувати продукти при кімнатній температурі (при кімнатній температурі мікроби дуже швидко розмножуються. При температурі нижче 5˚С та вище 60˚С розмноження мікробів уповільнюється або зупиняється).

5.     Вибирати свіжі та не зіпсовані продукти: використовувати тільки чисту воду; використовувати тільки пастеризоване молоко(кип’ячене); мити фрукти та овочі; не використовувати продукти в яких вийшов термін придатності.

6.     Не гратись з птахами та їхніми пташенятами: не чіпати хворих або мертвих птахів; повідомляти про всі випадки захворювання або смерті птахів дорослим чи ветеринару; не від’їжджати в район чи область, в якій знайдено вірус пташиного грипу, або в якій, на даний момент, вирує епідемія пташиного грипу.

7.     Якщо у вас є домашні птахи чи свині, нагадувати дорослим, що їх треба утримувати окремо, щоб не сприяти мутації вірусу.

8.     Запобігати захворюванню і поширенню вірусу звичайного грипу та інших інфекцій. По-перше, здоровий організм краще протистоїть будь-якій інфекції. По-друге – ви не сприятиме „схрещуванню” різних штамів у своєму організмі.

Дотримуючись цих правил, ви зменшуєте можливість зараження вірусом пташиного грипу та поширення цієї інфекції. Обов’язково розкажіть про них батькам та своїм близьким. Робіть зауваження, якщо ви побачили, що хтось не дотримується цих положень. Поясніть цій людині які наслідки може викликати зараження вірусом і що потрібно робити, щоб запобігти цьому.

Категорія: Розробки | Додав: dvovukАвтор:
Переглядів: 1130 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Наша адреса

15321 Чернігівська обл.
Корюківський район
с. Рибинськ
вул. Зелена, 35
тл. 2-52-71
Email: dvovuk2@i.ua

Зараз в Україні
Увага! Увага!...
Ви на сайті
Погода в Рибинську
 
.
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Пошук

Copyright MyCorp © 2016 | Конструктор сайтів - uCoz